Telefony

iPhone nie chce się włączyć – co zrobić?

iPhone nie chce się włączyć – co zrobić?

iPhone jest obecny w naszym życiu już wiele lat. Smartfon ten wypracował sobie raczej dobrą renomę, niemniej jednak jak to bywa z elektroniką, żadne urządzenia nie są bezawaryjne. Jedną z częstszych usterek, które są zgłaszane przez użytkowników tego smartfona jest to, iż iPhone po prostu nie chce się włączyć. Przyczyn takiego stanu może być naprawdę wiele, a samodzielne diagnozowanie usterki jest niezwykle trudne. Co więc zrobić, kiedy iPhone nie chce się włączyć?

iPhone jest obecny w naszym życiu już wiele lat. Smartfon ten wypracował sobie raczej dobrą renomę, niemniej jednak jak to bywa z elektroniką, żadne urządzenia nie są bezawaryjne. Jedną z częstszych usterek, które są zgłaszane przez użytkowników tego smartfona jest to, iż iPhone po prostu nie chce się włączyć. Przyczyn takiego stanu może być naprawdę wiele, a samodzielne diagnozowanie usterki jest niezwykle trudne. Co więc zrobić, kiedy iPhone nie chce się włączyć?

Dlaczego iPhone nie chce się włączyć?

Wspomniane już zostało, że przyczyn dla których iPhone nagle odmówił posłuszeństwa może być wiele. Niemniej jednak, do najczęstszych przyczyn tego typu awarii możemy zaliczyć:

  • niedziałająca ładowarka, której kabel lub wtyczka zostały uszkodzone,
  • trwałe uszkodzenie baterii w smartfonie,
  • uszkodzone złącze ładowania,
  • zbyt długie zwlekanie z aktualizacją oprogramowania.

Jeśli jednak zdarzyło się, że symptomy awarii są zbyt ogólne, ciężko będzie wdrożyć jedno, właściwe rozwiązanie. Warto jednak pamiętać, że zbyt długie zwlekanie z naprawą smartfona, może doprowadzić do uszkodzenia konkretnych podzespołów, w wyniku czego telefon nie będzie nadawał się do użytku.

Co zrobić kiedy iPhone nie chce się włączyć?

Kiedy iPhone się nie chce włączyć, na samym początku warto przejść przez szereg schematycznych czynności, które mogą, aczkolwiek nie muszą okazać się rozwiązaniem. W pierwszej kolejności warto sprawdzić stan naładowania akumulatora, a także dokładnie przyjrzeć się ładowarce. Jeśli mamy pod ręką drugie urządzenie Apple, warto sprawdzić, czy ładowarka działa poprawnie, podłączając ją do sprawnego urządzenia. Przyjrzyjmy się dokładnie wtyczce, a także samemu złączu ładowania. Warto podłączyć niedziałające urządzenie i pozostawić je w takim stanie na około godzinę. Jeśli ten sposób nie spowodował włączenia iPhone, kolejną czynnością jest wykonanie standardowego resetu, przy pomocy przyciśnięcia i przytrzymania przycisku „on/off”.

Jeśli urządzenie dalej nie reaguje, możemy wykonać tak zwany hard reset. Jest to nic innego jak wymuszenie ponownego uruchomienia smartfona. W starszych wersjach iPhone do 6s wykonuje się go przez naciśnięcie przycisku początek, wraz z przyciskiem bocznym, do momentu w którym na ekranie pojawi się logo Apple. W nowszych modelach od modelu 7, można go wykonać poprzez naciśnięcie przycisku zmniejszania/zwiększania głośności oraz przycisku bocznego. Niemniej jednak może zdarzyć się, że nawet po wykonaniu wszystkich, wyżej wymienionych zabiegów, telefon dalej się nie uruchamia.

Co wtedy można zrobić? Cóż, jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest w tym momencie oddanie urządzenia do profesjonalnego serwisu. Pracujący tam specjaliści posiadają nie tylko odpowiednią wiedzę, ale także i narzędzia, które pozwolą dokładnie zdiagnozować usterkę w naszym telefonie, a następnie oszacują oni czy i w jaki sposób będzie można ją naprawić. Urządzenia Apple są niezwykle zaawansowane, a samodzielne próby napraw mogą znacznie pogorszyć już istniejącą usterkę. Jeśli więc chcemy uratować nasz telefon, warto oddać go w profesjonalne ręce.

Tekst powstał we współpracy z Applehome – Serwis iPhone na Woli